Comissions Obreres del País Valenciá - Federació d'Ensenyament

16 de juny de 2017, 13:42

Les entitats que les gestionen no han cobrat cap euro en 2017

Treballadors de menors exigeixen el pagament inmediat per als centres

La gestió dels centres es fa inviable i en la concentració s'ha fet palesa que el tema del pagament és la prioritat absoluta en aquests moments i el principi bàsic de tota la relació entre l'administració autonòmica i les entitats sense ànim de lucre que estan dins de la xarxa pública que atenen als menors tutelats.

La FECCOOPV informa que la situació és crítica i que, novament, l'impagament puntual a treballadors torna a ser una notícia recurrent. No solament valen les bones intencions de l'actual govern, sinó que s'exigeix una solució immediata per al pagament actual, però també una solució de futur que prioritze al sector que atén a un sector essencial com és l'atenció educativa i social als menors valencians.

No valen excuses. La prioritat d'una societat democràtica és l'atenció educativa, sanitària i social als sectors més vulnerables i, aquest és un d'ells. Per als treballadors és fonamental el pagament, ja que a un treball d'alta especialització no es pot unir una precarietat vital que afecta als mateixos, a la seua família i al seu entorn més immediat.

En aquests moments estan sense cobrar l'últim mes diverses de les entitats i unes altres estan cobrant una proporció del salari, açò sense explicar les dramàtiques situacions per les quals estan passant els treballadors d’Emaus amb més de set mesos sense cobrar i amb un conflicte de colossals proporcions generat en l'etapa dels governs del Partit Popular i que els han portat a un concurs de creditors amb difícil encaix per a la seua continuïtat, encara que tant la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Socials com CCOOPV i altres agents o entitats estan treballant dur per a donar-li una solució estable.

Ahir, dia 14 de juny de 2017 les organitzacions patronals i sindicals, entre elles, CCOOPV, van registrar un escrit perquè de manera urgent es produïsca una reunió entre la Viceconsellera, Mónica Oltra, que analitze i done solucions al conflicte recurrent.

Amb els menors no caben riscos: les seues activitats soci-educatives poden començar a ressentir-se i no volem que tornen a produir-se situacions d'associacions que han hagut de recórrer a bancs d'aliments o ajudes d'entitats externes perquè pogueren alimentar-se. Una xarxa de serveis socials públics té la responsabilitat d'atendre amb un pressupost públic i un pagament regular als seus “propis fills” (terme que utilitzem perquè s'entenga que aquests xiquets estan baix la guarda o tutela de la Generalitat Valenciana).

La FECCOOPV s'ha reunit amb el Delegat Territorial, Antonio Reus, per a exposar-li aquesta i altres dificultats per les quals està passant aquest sector i se li ha lliurat un escrit perquè trasllade a la Conselleria de Polítiques Inclusives una sol·licitud de mediació amb la Conselleria d'Hisenda, que no va pagar fa tres setmanes a aquests centres, ja que va haver de destinar fons per a ajudes també necessàries i essencials: dependència, prestacions individuals…, però que va deixar als centres de menors a la vora d'una situació de col·lapse que incrementa encara més una situació de difícil encaix en una societat democràtica i moderna; aquesta mediació ha d'aconseguir que els centres de menors siguen prioritaris en el pagament, tant amb recursos propis de l'Adm. Valenciana, com els que provinguen del FLA o altres línies de pagament.

Per tant, FECCOOPV exigeix prioritat absoluta perquè ara i en el futur es pague quan i com toca i en els terminis compromesos

Treballadors de menors exigeixen el pagament inmediat per als centres

16 de juny de 2017, 13:42