Comissions Obreres del País Valenciá - Federació d'Ensenyament

Educació és Futur

25 de juliol de 2017, 14:53

L'Acord aconseguit per CCOO suposarà 13.000 llocs de treball de funcionariat docent fix en ensenyament públic al País Valencià

S"aplica al País Valencià l"Acord estatal de millora d’ocupació pública, que rebaixarà el percentatge d'interinitat del 23% al 8% en 2021

L'acord signat entre els Governs central i autonòmic, CCOO, UGT, CSIF i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies, comporta el compromís d'una Oferta d'Ocupació Pública del 100% de la taxa de reposició del professorat per als anys 2017, 2018, 2019 i 2020, més les places necessàries per reduir el percentatge d'interinitat del 23% al 8%.

L'acord per a la millora de l'ocupació pública aconseguit al març permetrà la convocatòria d'oposicions tractada hui en Mesa Sectorial d’ensenyament públic no universitari. Al País Valencià s'anuncien 13.000 places, la qual cosa coincideix amb els càlculs de la FE CCOO PV, encara que hem demanat que es convocaran en tres anys i no en els quatre anunciats. També hem demanat una major quantitat de vacants els dos primers anys, per tal de rebaixar la taxa d'interinitat que pot arribar a superar el 25 % al setembre.

La FECCOOPV veu positiva la convocatòria anunciada, que respon al desenvolupament de l'acord i serà la major de les últimes dècades. Va a suposar la transformació de gran quantitat d'ocupació precària en ocupació estable, línia fonamental del treball de CCOO.

CCOO manté també que el compromís signat ha de donar lloc a un sistema d'ingrés en el qual, respectant el marc jurídic de l'Estat, s'impulse un procés selectiu que, entre altres qüestions, valore l'experiència fins als màxims reconeguts per les sentències del Tribunal Constitucional.

La temporalitat ha assolit xifres insuportables per al sistema educatiu. L'Administració ha abusat d'aquest tipus de contractacions, que haurien de ser una excepció. Això ha donat com resultat la generació de borses de temporalitat i el fet que moltes persones no hagin pogut accedir a la funció pública a causa de l'escassetat de places convocades, que no de places existents. Enfront d'aquesta situació, la FE CCOO PV ha mantingut constants les reivindicacions perquè es revertisquen les retallades i es transforme ocupació precària en ocupació estable.

25 de juliol de 2017, 14:53