Comissions Obreres del País Valenciá - Federació d'Ensenyament

Web Participació

10 de novembre de 2017, 13:15

La Federació d'Ensenyament de CCOOPV condemna l'assassinat masclista a les portes d'un col•legi a Elda

El sindicat reivindica l'engegada del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista

Des de la Federació d'Ensenyament de CCOO del Pais Valencià volem mostrar el nostre dolor i enèrgica repulsa davant l'assassinat de Jessyca Bravo, dona de 28 anys, que va ser tirotejada per la seua exparella a les portes del col·legi públic Sant Negre d'Elda, on arreplegava al seu fill de 3 anys.

Jessyca va ser una dona valenta, treballadora, que lluitava per superar la violència masclista patida en la seua relació sentimental i allunyar de la seua vida i de la seua família al maltractador Imanol Castillo. Per a açò, va seguir tots els passos que es recomanen donar. El sistema li ha fallat. El sistema ha tornat a fallar. Nostres sentides condolences a la seua família, amistats i entorn.

La falta de voluntat política per a aplicar i fer complir la Llei de Violència de Gènere, les constants retallades pressupostàries en les polítiques d'atenció i prevenció i la inexcusable falta de conscienciació dels riscos que patim les dones quan decidim denunciar la situació de violència en la qual vivim, estan provocant que el terrorisme masclista no done treva. Ens estan matant. I ens maten per ser dones.

Les escoles haurien de ser espais segurs per a totes i tots. Ahir, l'alumnat, personal docent i pares i mares del col·legi Sant Negre van presenciar un salvatge assassinat masclista del que esperem i desitgem que puguen recuperar-se. L'educació ha de ser l'arma definitiva que erradique aquesta xacra de la nostra societat.

En aquest moment es fa més necessari i urgent reivindicar l'engegada del Pacte Valencià contra la Violència de Gènere i Masclista, signat recentment, i que tota la societat s'implique per tal que aquest tipus d'actes no tornen a ocórrer.

Des de CCOO seguim amb el lema “cap agressió sense resposta”.

El silenci és còmplice. I les retallades i la inacció, també.

10 de novembre de 2017, 13:15