Comissions Obreres del País Valenciá - Federació d'Ensenyament

Vaga 8M

dimarts 30 de gener de 2018

La FE CCOO PV se suma a les iniciatives del dia escolar de la pau i la no-violència

• La Plataforma Desmilitaritzem l'Educació insta a la Conselleria d'Educació a potenciar l"Educació per la Pau en els centres educatius
  • La FE CCOO PV com a membre de la plataforma per la desmilitarització de l'educació anima als centres a educar dia a dia en la pau i la no-violència

Desmilitaritzem l'Educació

La Plataforma Desmilitaritzem l"Educacio, que compta amb el suport de més de 50 col•lectius, des d’associacions culturals a sindicats educatius o grups pacifistes i antimilitaristes, ha instat a la Conselleria d’Educació a implementar l’Educació per la Pau en el sistema educatiu.
En una reunió recent de representants de la Plataforma amb la Cap de Servei d’Innovació Educativa, Mercè Durà, es van traslladar una sèrie d’inquietuds i propostes. En primer lloc, s’ha traslladat la preocupació per l’adoctrinament militarista que l’exèrcit desenrotlla en molts centres educatius. La Plataforma també ha proposat, en l’àmbit curricular dur a terme un nou enfocament dels llibres de text pel que fa al tractament del tema de la guerra i dels exèrcits, per tal que puga ser des d’una òptica crítica; la introducció de la temàtica pacifista, de tallers multidisciplinaris per al professorat i per a l’alumnat, que tinga en compte els criteris antimilitaristes. Igualment, s’ha proposat introduir en els programes de formació de la Conselleria d’Educació activitats per al professorat que tinguen en compte la perspectiva d’Educació per la Pau per a treballar en les aules.
D’altra banda, la Plataforma Desmilitaritzem l’Educació, davant el Dia Escolar de la No-violència i la Pau que es commemora el 30 de gener, vol posar en valor les activitats que es realitzen als centres educatius relacionades amb el foment dels valors com el respecte, la solidaritat i la cooperació entre les persones i els diferents pobles del món, així com el rebuig a les diferents formes de violència, els quals atempten contra els drets fonamentals de les persones. A més d’animar a la comunitat educativa a participar en aquest Dia Escolar de la No-violència i la Pau, fem una crida a la necessitat de treballar durant el curs en els nostres centres i en les aules aquest temes transversals, tan necessaris en aquests moments en què la problemàtica de les persones refugiades és més viva que mai, on cal un esforç solidari i una observació crítica de les causes que generen els conflictes armats i de les seues nefastes conseqüències sobre la població civil.

dimarts 30 de gener de 2018

Àrees temàtiques relacionades