Comissions Obreres del País Valenciá - Federació d'Ensenyament

Web Participació

divendres 8 de setembre de 2017

Recuperem el que és nostre!

CCOO presenta la seua campanya en defensa dels drets laborals, l'ocupació i el poder adquisitiu de les empleades i els empleats públics

Recuperem el que és nostre!

CCOO ha presentat la campanya Recuperem el que és nostre! en defensa dels serveis públics i per la recuperació dels drets arrabassats a les empleades i els empleats públics, en roda de premsa, en la qual la secretària confederal d'Acció Sindical, Mercedes González, i els secretaris generals de les federacions de l'Àrea Pública de CCOO, han reclamat que la recuperació econòmica anunciada pel Govern "revertisca en els treballadors i les treballadores del sector públic i en la ciutadania en el seu conjunt".

Recuperació del poder adquisitiu i de l"ocupació pública perduda, de tots els drets usurpats, el de negociació col·lectiva i la defensa dels serveis públics, són les principals reivindicacions de la campanya que, si no són arreplegades adequadament en els Pressupostos Generals de l'Estat per a 2018, donaran pas a mobilitzacions, sense descartar concentracions i aturs.

La secretària confederal d'Acció Sindical de CCOO ha explicat que el Govern ha utilitzat els PGE en els anys de crisi per a quadrar els comptes públics a costa dels drets i dels serveis públics, una política que ha consolidat la desigualtat i la precarització i que, a més d’injusta, ha resultat ineficaç econòmicament. En la seua opinió, en el context de millora de la situació econòmica és el moment de "recuperar el que ens han llevat, el que és nostre". Per tal d’aconseguir-ho, va afirmar, el Govern ha d’asseure’s a negociar i dotar suficientment els PGE amb l’objectiu de recuperar l’ocupació perduda, els salaris, la qualitat dels serveis públics (sanitat, ensenyament, serveis socials, atenció a la dependència, a les dones víctimes de violència de gènere, …) i drets com la negociació col·lectiva en l’àmbit de les administracions públiques.

Les mateixes exigències han plantejat els secretaris generals de les federacions de CCOO que constitueixen l'àrea pública —Pepe Fernández, de la Federació de Serveis a la Ciutadania; Antonio Cabrera, de la Federació de Sanitat i Serveis Sociosanitaris; i Paco García, de la Federació d'Ensenyament— han advertit que si les reivindicacions sindicals no són arreplegades en els PGE 2018 no descarten convocar concentracions i aturs, sense renunciar en cas necessari a "una mobilització contundent".

Recuperar l’ocupació perduda

Para CCOO, "ja no hi ha excuses per a la recuperació de l’ocupació pública perduda", al voltant de 300.000 persones, la qual cosa exigeix "eliminar la taxa de reposició en tots els sectors públics i reduir les altes taxes de temporalitat". El secretari general de la Federació de Serveis a la Ciutadania, Pepe Fernández, va advocar també per la recuperació dels salaris —els empleats i les empleades públiques han perdut un 13% de mitjana de poder adquisitiu— i per una negociació col·lectiva real. "El Govern ha de deixar de posar obstacles a la negociació", va assenyalar.

En la mateixa línia, Antonio Cabrera, secretari general de la Federació de Sanitat i Serveis Sociosanitaris, va denunciar que en el sector sanitari s'han perdut prop de 28.000 ocupacions i que s'ha produït un transvasament de recursos públics al sector privat. En aquest sentit, va subratllar que recuperar drets significa consolidar els serveis públics, com la sanitat, i revertir les privatitzacions.

Per a Paco García, secretari general de la Federació d'Ensenyament, és imprescindible recuperar ocupació en quantitat i qualitat: "S'han perdut 36.500 ocupacions en l’ensenyament públic des de 2009, i ha augmentat la precarietat. Un de cada quatre professors o professores són interins", va indicar.

Mobilitzacions

La campanya presentada aquest matí per CCOO representa un emplaçament al Govern perquè els Pressupostos Generals de l'Estat arrepleguen les seues reivindicacions. És una campanya informativa a través d'un procés d’assemblees en els centres de treball, en paral·lel a un procés de reunions institucionals per a aconseguir acords, que es transformarà en una campanya de mobilitzacions, si és necessari. "No descartem una gran mobilització, consensuada amb la resta de sindicats", adverteix CCOO.

divendres 8 de setembre de 2017

Vincles d'interès relacionats