Comissions Obreres del País Valencià

Primer de Maig 2016

viernes 6 de mayo de 2016

No al tancament per remodelació de la Residència assitida Lledó

• Obres majors? Nou ús d"un recurs públic? Incompetència? Herència política de l"anterior Govern Autonòmic?

Residencia LLedó

Quelcom s"està fent malament quan una notícia que d" entrada ens hauria d’alegrar, saber de l’existència d’ una partida pressupostada de vora 3 milions d’euros per fer unes obres majors per reformar l’únic centre públic de majors dependents que existeix a la Ciutat de Castelló ens fa desconfiar a tothom: familiars dels residents, treballadors/es, representants sindicals en: el Comité d’ Empresa i la Junta de Personal, i inclús des de la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló que dubten que siga una prioritat fer questa despesa avui en dia.

Tots convenim que per eixa quantitat de diners es podria fer altra Residència per a persones majors dependents en altre indret de la ciutat de Castelló i aconseguiríem, per una banda, no deixar durant 3 o 4 anys reduïdes les places per als nostres majors, a la seva ciutat, i per altra banda, la nova Residència podria fer-se en un lloc més adequat, amb més espai, amb bons equipaments. I que, a més a més, amb una adequada idoneïtat, fora un centre de referència per a altres Residències públiques i/o privades.

Cal afegir, que de seguir endavant el projecte, que pretén el Govern Autonòmic, es redueixen el nombre de places públiques de 45 a 40 per a la gent major que serà atesa en l’ únic centre 100 % públic i açò, serà portat a terme justament pels partits polítiques que defensaven una reversió de recursos privatitzats per l’anterior Consell del Partit Popular, i com que no volem pensar que es tractava d’ una defensa partidista o electoral, ara tenen una bona oportunitat per demostrar que no ho eren. Hi ha que reflexionar sobre una decisió, que pensem equivocada, i que hi ha que fer-ho ara, ja que dins d’uns dies serà massa tard.

El que caldria seria paralitzar cautelarment la tramitació del procés que es segueix per a la reforma, i després hi ha dues opcions clares: un nou centre, i a ser possible, incrementant el nombre de places, tant de residents com d’empleats públics, o fer un estudi de revertir algun centre públic que en la actualitat està sent gestionat per alguna empresa privada. Si algú vol fer negoci amb els nostres majors que inverteixca els seus diners, ja està be de privatitzar beneficis i de socialitzar perdudes.

També desconfiem del nou ús que es donarà al centre després de la reforma, perquè a la poca informació a la que s’ha tingut accés, dibuixa unes plantes sense bany geriàtric, sols n’hi ha un en una planta, quan en fa falta un per planta; tampoc apareixen zones d’ emmagatzematge, les habitacions són més xicotetes, etc... una sèrie de "detallets" que donen a entendre que la reforma pot estar adreçada per altre tipus de resident, però no pas per a persones majors dependents, d’ elevada edat i per definició del recurs, dependents, dependents per menjar, dependents per a la higiene personal, dependents per a quasi tot,i molts d’ells amb malalties associades a l’ envelliments físic i mental.

També opinem que el Govern Municipal de la Ciutat de Castelló també deuria expressar la seva opinió i posicionar-se públicament si està a favor de la reforma que pretén el Govern Valencià de reduir el nombre de places públiques per a aquest sector tant sensible, o si també pensen que seria millor, no tancar-la provisionalment, i fer-ne una de nova per traslladar-la, i després, ja es miraria que es fa amb l’actual Residència.
El dia 4 de maig, la Consellera OLTRA, segons apareix en informació publicada en l’edició digital del periòdic El Levante-Mercantil (curiosament la notícia no apareix en l’edició en paper del dia següent) manifesta que el seu Govern prendrà la decisió en funció del benestar dels usuaris i que ho farà de forma "participada" amb les persones afectades. Afirma que la Residència no és tancarà. La Directora Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de Castelló assevera que seguirà sent Residencia de Majors Dependents. Però ninguna d’elles desmenteix la retallada de places ni la reforma. Tot i que afirmen en les seves declaracions que s’han donat un marge de 15 dies per mantenir conversacions, en cap de les 3 reunions, que s’han produït de manera informal, a corre-cuita i de forma oficiosa s’ha barallat ningun termini, l’únic termini real que hi ha és que a finals de maig ix la licitació de les obres a concurs i si aixó ja està decidit...,no cal que s’emplenen la boca amb paraules adreçades als seus electors. Implícitament totes dues ja han triat el camí de les reformes, que en aquesta ocasió suposa una retallada de places públiques per a Persones Majors Dependents a la ciutat de Castelló.

Des de CCOO açò no vol ser un atac al Nou Consell, si no una crida a la reflexió dels seus dirigents i alts càrregs, i demanar-los que parlen amb els familiars dels residents, amb els treballadors i treballadores i amb els seus representants sindicals, ara que encara estem a temps.

Però també advertim que des d’aquest sindicat no anem a acceptar: ni una retallada d’empleats públics ni una retallada del nombre de places públiques per a les nostres persones majors dependents.

No al tancament per remodelació de la Residència assitida Lledó

viernes 6 de mayo de 2016