Comissions Obreres del País Valencià

Primer de Maig 2016

martes 12 de enero de 2016

Balanç anual d'afiliació i representativitat al País Valencià

Comissions Obreres del País Valencià ha finalitzat 2015 amb 98.736 persones afiliades i compta amb 9.691 representants sindicals en les empreses. L'organització torna a alçar-se com a sindicat majoritari en les eleccions sindicals, amb un percentatge de representació del 37,7%.

Al País Valencià s'han realitzat 3.775 processos d'eleccions sindicals.

En compliment del compromís amb la transparència informativa aprovat per l'organització en el seu Xé Congrés Confederal, el sindicat comunica l'evolució de la seua afiliació i el balanç de les eleccions sindicals realitzades durant l'any 2015.

Afiliació com a responsabilitat, objectiu i garantia

Comissions Obreres del País Valencià ha finalitzat 2015 amb 98.736 persones afiliades. Un any abans va comptar amb 101.384. Encara que representa una disminució, "els últims mesos estan sent positius quant a afiliació, ja que s'ha aconseguit almenys estabilitzar-la. Estem en el bon camí, però hem de seguir millorant", assegura el secretari general de CCOO PV.

Mantenir una organització com CCOO PV requereix una estructura interna forta, el pilar fonamental de la qual n'és l'afiliació. Som conscients que encara hi ha molts treballadors i moltes treballadores que no estan organitzats col·lectivament. Per això, seguirem impulsant el treball d"atenció a les persones que ja formen part del sindicat, a més d"apropar-nos a col·lectius i sectors on tradicionalment tenim més dificultats.

Representació

Segons el còmput dinàmic de l'1 de gener, CCOO PV compta amb 9.691 representants sindicals. 2015 ha sigut un any de concentració electoral, al País Valencià s'han realitzat 3.775 processos d'eleccions sindicals, 3.337 dels quals han estat renovacions de 2011, i 438 processos electorals nous.

En l'àmbit confederal, Comissions Obreres del País Valencià torna a alçar-se com a sindicat majoritari en les eleccions sindicals amb un percentatge de representació del 37,7% i un diferencial de 477 representants respecte a la segona força sindical, a la qual avantatja en 2 punts.

El tancament d'empreses i la reducció al mínim de les plantilles ha provocat la pèrdua de milers de representants sindicals. La no renovació de 1.796 processos d’elecció és una mala notícia per al conjunt de la classe treballadora, independentment de la seua afiliació. L’elevat percentatge dels processos electorals que s’haurien d'haver renovat l’any 2015 i no s'han pogut realitzar representa una pèrdua de prop de 1.500 representants de CCOO PV per a vetllar pels interessos dels treballadors i les treballadores d’aquest territori.

El sindicat és l'últim mur de contenció enfront de l'envit desregulador que amenaça les condicions de treball de milers de persones. La representativitat de Comissions Obreres depén del treball de les candidatures i els seus esforços per capitalitzar l'acció sindical continuada perquè, durant 2016, CCOO siga novament la primera força sindical.

Balanç anual d'afiliació i representativitat al País Valencià

martes 12 de enero de 2016