Comissions Obreres del País Valencià

Primer de Maig 2016
CCOO PV presenta la campanya ‘La crisi té cura, exigeix treball decent’

El sindicat passa a l’ofensiva amb un gran esforç comunicatiu d’acostament als centres de treball, per oferir una altra anàlisi de la crisi amb respostes properes.

Cartell recepta

El secretari general de CCOO PV, Paco Molina ha sigut l’encarregat de presentar públicament la campanya: La crisi té cura, exigeix treball decent!

Segons el secretari general, amb aquesta campanya de reflexió, d’intercanvi comunicatiu i d’acció, el sindicat pretén visibilitzar les "altres" causes i conseqüències de la crisi, que normalment es queden en la lletra xicoteta de les anàlisis macroeconòmiques. "El missatge que volem transmetre és que malgrat estar ‘malalts de crisi’, hi ha una cura: l’exigència conscient de treball decent".

Enfront de l’aprofitament patronal per a fer el seu "particular agost" amb les velles receptes de sempre, exigint: disminució del cost del comiat improcedent i augmentant l’arbitrarietat empresarial; la desaparició de l’autorització administrativa per als comiats col·lectius; més disminucions fiscals i la reducció de la despesa pública; més bonificacions en la Seguretat Social, posant en perill el sistema de pensions; reduccions salarials en termes reals (negant-se a signar els acords nacionals de NC); i reduccions de les plantilles per sobre de les necessitats reals.

Comissions Obreres del País Valencià reivindica: Un model productiu que es base en el TREBALL DECENT, amb drets i protecció social, que millore els nivells de cohesió social, salvaguardant la sostenibilitat mediambientalment. Ampliar el sistema de protecció social, l’estat de benestar i els drets laborals. Enfortir la inversió productiva, en I+D+i, redefinint les polítiques industrials, tenint en compte l’especificitat territorial i sectorial. Impulsar la negociació col·lectiva i millorar els seus nivells d’aplicació.

En la seua intervenció Molina ha detallat els objectius específics d’una iniciativa comunicativa que s’inicia "sense data de caducitat", així com les reivindicacions prioritàries que es volen transmetre mitjançant les accions previstes al llarg dels pròxims mesos en una tardor calenta:

Assemblees informatives i d’intercanvi en centres de treball; Mocions en els ajuntaments del País Valencia; Jornades de formació de delegats i delegades; Repartiment de materials en empreses i llocs estratègics: centres de salut, serveis d’ocupació, estació del tren, universitats...; Implicació de la xarxa social i política: presentació i recerca d’adhesions d’altres organitzacions; Experimentació amb nous formats comunicatius: web específica, espot 2.0, autocampanya en you tube, difusió informativa en televisions i ràdios comarcals, anunci de la campanya en els panells d’alguns autobusos urbans.

Entre els assistents a la roda s’ha distribuït un lot de campanya amb els materials de reflexió i difusió elaborats per a les assemblees i el repartiment massiu: el document marc; algunes de les receptes-diagnosi de la "malaltia" a tractar, dissenyades aprofitant la metàfora global de campanya que assimila la crisi amb una malaltia per a la qual hi existeix una cura a l’abast de tothom: treball decent; i un pot amb el tractament. Paco Molina ha finalitzat la seua intervenció anunciant els continguts que aniran omplint la web de la campanya on, en breu, es penjaran tots els materials i els documents, les notícies relacionades, els articles d’opinió publicats pel sindicat que reflexionen sobre la crisi, així com imatges de les diferents accions organitzades al llarg del País Valencià. La roda de premsa també ha sigut l’escenari triat per a l’estrena pública del espot publicitari, accessible des de la mateixa web, que es difondrà per la xarxa i per SMS.

CCOO PV presenta la campanya ‘La crisi té cura, exigeix treball decent’

Cartell recepta