Comissions Obreres del País Valencià

Primer de Maig 2016

lunes 18 de abril de 2016

CCOO PV participa en la Festa per la Cultura

• Dissabte 23 d'abril de 2016, 20.00 hores (obertura de portes 18.30 hores).
  • 'Fem País Valencià' serà el lema de la manifestació que commemora la data històrica del 25 d'abril. Serà el 23 d'abril, a les 18.00 hores, des de la plaça de Sant Agustí de València.

El sindicat estarà present en l'acte i en la manifestació organitzats per Acció Cultural del País Valencià (ACPV) per celebrar la diada del 25 d'Abril. La Festa per la Cultura tindrà lloc el dissabte 23 d'abril, a la Plaça de Bous de València, amb un format especial i moltes col•laboracions musicals. CCOO PV convida la seua afiliació a recuperar junts aquest espai públic per a la cultura.

Dissabte 23 d'abril de 2016, 20.00 hores (obertura de portes 18.30 hores).

L'any 2000 Acció Cultural del País Valencià (ACPV) va celebrar la diada del 25 d'Abril a la Plaça de Bous de València per darrera vegada. L'espectacle que havia començat a preparar per a la diada del 2001 ja no va poder celebrar-s'hi perquè les institucions governades pel PP li van prohibir l"accés a la Plaça. D"aquesta manera, un espai públic, quedava vetat a una associació cultural pel simple fet de no ser del gust polític del partit governant.

Començava en aquell moment un període de creixent censura i persecució política a l"entitat, que tindria com a moments culminants el tancament de les reemissions de TV3 i Catalunya Ràdio al País Valencià.

Però aquell temps ha passat: el canvi social pel qual tant hem treballat, finalment es va traduir la passada primavera en un canvi polític que ha obert moltes possibilitats al País Valencià. Cal, ara, quan s"acosta el primer aniversari del canvi, continuar recuperant espais amb alegria, i treballar perquè aquell canvi es traduïsca en noves polítiques que retornen la llengua, la cultura i els valors de progrés al lloc que els pertoca. Amb esperit constructiu i capacitat de diàleg i flexibilitat, però també amb decisió i valentia.

Per això, el dissabte 23 d’abril Acció Cultural torna a la Plaça de Bous de València, i CCOO-PV vol també participar en el que serà un moment d’alegria, de celebració i de reivindicació. Serà una Festa per la Cultura, un espectacle en homenatge a València que comptarà amb moltes col·laboracions (Carraixet, Feliu Ventura, Pau Alabajos, Miquel Gil, Aspencat, entre molts cantants i grups de música i cultura popular) i el retorn per un dia d’Al Tall, Lluís Llach i la Gossa Sorda.

Per afirmar amb veu alta i clara que la llengua i la cultura és més viva que mai, i que és garantia de futur per a un projecte de País Valencià democràtic, lliure i igualitari.

No us ho podeu perdre. I com que l’aforament és limitat, compreu ja l’entrada des d’aquest enllaç.

Manifestació

Acció Cultural del País Valencià (ACPV) convoca novament la manifestació de la diada que recorda el significat de la batalla d’Almansa, i crida tota la ciutadania a participar en l’esforç per fer un País Valencià més unit, i més digne i més just. El lema de la convocatòria serà 'Fem País Valencià', com a crida a construir un projecte de futur en positiu, integrador, plural i respectuós amb la cultura i la llengua i els valors de progrés, igualtat i justícia social.

Dissabte 23 d’abril, eixint a les 18 hores de la plaça de Sant Agustí de València, tindrà lloc la manifestació que commemora la data històrica del 25 d’abril.

CCOO PV participa en la Festa per la Cultura

lunes 18 de abril de 2016