Comissions Obreres del País Valencià

Primer de Maig 2016

lunes 11 de abril de 2016

CCOO PV dóna suport i participa al jurat dels Premis 'Vicent Ventura'

• Acte de lliurament, 27 d'abril, a les 19 hores, a l'Aula Magna del Centre Cultural la Nau de la Universitat de València.

Josep Forcadell Saport i La Cívica d'Alacant són els guardonats amb el XVII Premi Vicent Ventura, instaurats per la Universitat de València el 1998, any de la mort del periodista valencià. El guardó s'atorga a persones o col•lectius que s'hagen distingit per la seua trajectòria cívica i de compromís amb la cultura i la llengua valencianes.

Josep Forcadell Saport i La Cívica d'Alacant són els guardonats amb el XVII Premi Vicent Ventura, instaurats per la Universitat de València el 1998, any de la mort del periodista valencià. Aquest reconeixement s'atorga a persones o col·lectius que s'hagen distingit per la seua trajectòria cívica i de compromís amb la cultura i la llengua valencianes. El premi, que consisteix en una escultura de Sebastià Miralles, es lliurarà el pròxim dia 27 d'abril, a les 19 hores, a l'Aula Magna del Centre Cultural la Nau de la Universitat de València.

La comissió organitzadora i el jurat del premi està formada per la Universitat de València, la Universitat Jaume I, persones que van mantenir una estreta relació amb Vicent Ventura, i també participa CCOO PV i altres entitats com la Unió de Llauradors i la Unió de Periodistes Valencians.

La Cívica

L"Associació Cívica per a la Normalització del Valencià de l'Alacantí (més coneguda per La Cívica) va nàixer al febrer de 1988 i està federada a Escola Valenciana. Els seus objectius bàsics són la normalització del valencià a tots els nivells de la societat: educatiu, cultural, social, administració pública, així com instar els poders públics perquè complisquen les normes que asseguren aquella implantació lingüística.

Un altre espai de la seua dedicació consisteix a publicar textos propis en valencià, organitzar amb pares i mares d’alumnes i professorat les Trobades d’Escoles en Valencià i les d’Ensenyament Mitjà, ambdues de l’Alacantí, organitzar cursos de valencià i col·laborar amb ajuntaments i altres entitats polítiques i culturals en l’extensió d’una cultura de la convivència que tinga el valencià com a mitjà de suport i comunicació.

Josep Forcadell Saport (Castelló de la Plana 1954)

Mentre estudiava a la Universitat, va col·laborar en l’organització del Congrés de Cultura Catalana al País Valencià, el 1976 i el 1977. Després, en institucions privades, treballà activament en la dinamització del valencià, sobretot a les comarques meridionals del País Valencià, sempre de manera molt eficaç i sense buscar el lluïment personal i amb una clara voluntat de cooperació amb iniciatives de caràcter civil.

És llicenciat en Filosofia i Lletres (Geografia i Història) per la Universitat de València i en Filologia Hispànica (orientació Filologia Valenciana) per la Universitat d’Alacant.

Fou director del Servei de Promoció del Valencià de la Universitat d’Alacant des del juny de 1986 fins al març de 2014. Des de l’1 d’abril de 2014 és director del Servei de Publicacions de la Universitat d’Alacant.

CCOO PV dóna suport i participa al jurat dels Premis 'Vicent Ventura'

lunes 11 de abril de 2016